Werk je browser bij

Zo te zien gebruik je een verouderde of niet ondersteunde browser.
Gebruik een recente versie van één van de volgende browsers voor een optimale werking van deze website

Download Chrome Download Firefox Download Edge

Meest gestelde vragen

1. ALGEMEEN
1.1 Dien ik een nieuw account aan te maken op de nieuwe website?
Nee, je account is ook op onze vernieuwde website actief. Je hoeft je niet opnieuw te registreren. Met je account kun je tickets reserveren of kopen. Ook is het mogelijk je te abonneren op één van onze nieuwsbrieven. 
 
1.2 Hoe maak ik een account aan?
Dit is mogelijk middels de inlogknop rechtsboven op onze website of wanneer je tickets voor een voorstelling wilt reserveren/kopen. Nadat je het aantal tickets hebt opgegeven binnen het aankoopproces en op 'Ga verder' hebt geklikt, selecteer je bij de derde stap 'Registreren' en vul je, je persoonlijke gegevens in. Wanneer je al een account hebt, kies je de optie 'Inloggen (reserveren en betalen)'.

1.3 Moet ik een account hebben om tickets te kunnen kopen?
Nee. Je kunt ook zonder een account tickets kopen. Kies in de derde stap van het aankoopproces de optie 'Gast'. Vul vervolgens je e-mailadres en je mobiele telefoonnummer in en het e-ticket wordt als e-mail en als SMS verstuurd. Als niet geregistreerde bezoekers op onze website is het enkel mogelijk tickets te kopen. Reserveren van tickets is niet mogelijk.

1.4 Kan ik zelf mijn stoelen kiezen bij de online ticketverkoop of reserveren?
Nee, wij placeren onze bezoekers niet. Je mag zelf een plaats uitzoeken op moment dat je de bioscoopzaal betreedt.

1.5 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, kan ik die opnieuw instellen?
Dat kan. Dit is mogelijk middels de inlogknop rechtsboven op onze website. Kies hier de optie 'Wachtwoord vergeten?' en laat een e-mail naar je e-mailadres. Binnen enkele minuten ontvang je een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Indien je mobiele nummer bij ons bekend is, ontvang je (gratis) de reset link per sms. 

1.6 Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Dat kan. Log in op je account. Bij het tabblad 'Mijn gegevens' stel je het wachtwoord opnieuw in.

1.7 Ik heb een volle stempelkaart, hoelang en voor welke voorstellingen is die geldig?
Een volle stempelkaart is een dag na afstempelen een half jaar geldig en is in te leveren bij een reguliere filmvoorstelling naar keuze. Voor 3D-films geldt een toeslag van € 2,00 per ticket. Een volle kaart is niet in te leveren bij speciale voorstellingen en is niet geldig in combinatie met andere (kortings)acties.

1.8 Waarom is een volle stempelkaart niet in te leveren bij een Vroege Vogel voorstelling?
Bij onze Vroege Vogel voorstellingen rekenen wij een actietarief van € 7,00 per ticket. Omdat je 's ochtends profiteert van korting is het inleveren van een volle kaart niet mogelijk.

1.9 Waarom worden stempels niet overgezet op andere kaarten?
Door niet over te stempelen proberen wij onze bezoekers te motiveren hun stempelkaart mee te nemen. 


2. BIOSCOOPBONNEN,FILMBONNEN EN VOUCHERS
2.1 Kan ik mijn BioscoopCadeau inleveren bij De Bios Drachten?
Nee. BioscoopCadeau is de cadeaukaart van het bioscoopconcern Pathé. Deze bon is enkel in te leveren bij locaties van Pathé en de daarbij aangesloten bioscopen.

2.2 Kan ik mijn VVV cadeaubon inleveren bij De Bios Drachten?
Nee. Kijk op www.vvvcadeaubonnen.nl voor de inleverpunten.

2.3 Ik heb een Madiwodo-bon gekregen, kan ik die bij jullie inleveren?
Ja. Een Madiwodo-bon is van maandag tot en met donderdag in te leveren bij een reguliere filmvoorstelling naar keuze. Bij een 3D-film geldt een toeslag van € 2,00 per ticket. De bon is niet te gebruiken bij speciale voorstellingen en is niet geldig in combinatie met andere (kortings)acties.

2.4 Ik heb een filmbon gekregen voor een bepaalde film, mag ik die omruilen voor een andere film?
Nee. Filmbonnen zijn enkel in te leveren voor de specifieke film die op de bon staat vermeld.


3. FILMS EN PROGRAMMATIE

3.1 Vanaf wanneer is het nieuwe filmprogramma bekend?
Onze speelweek loopt van donderdag tot en met woensdag. Elke maandag wordt het nieuwe filmprogramma gemaakt en verschijnt vervolgens 's middags op onze website (na 17.00 uur). Vanaf dat moment is het mogelijk om voor die speelweek tickets te bestellen of te reserveren.

3.2 Hoelang draait een film?
Het filmprogramma wordt wekelijks gemaakt op basis van de bezoekerscijfers van de afgelopen speelweek en het nieuwe filmaanbod. Om die reden is het onmogelijk om op voorhand aan te geven hoelang een film te zien is en in welke zalen.

3.3 Vertonen jullie films met of zonder pauze?
Alle films worden met pauze vertoond.


4. KIJKWIJZER
4.1 Wat betekenen de Kijkwijzeradviezen AL, 6, 9, 12,14, 16 en 18?
Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een film schadelijk kan zijn voor kinderen. Kijkwijzer doet dat ten eerste met het geven van een leeftijdsaanduiding: alle leeftijden, 6 jaar, 9 jaar, 12 jaar, 14 jaar, 16 jaar en 18 jaar. Daarnaast zijn er de pictogrammen die de reden van het advies aanduiden: angst, discriminatie, drugs- en/of alcoholmisbruik, geweld, grof taalgebruik en seks.

4.2 Ik ben nog geen 16 jaar, maar mag ik onder begeleiding van een volwassene naar een 16 of 18 jaar en ouder gekeurde film?
Nee. Volgens de wet krijgen kinderen onder de 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16 of 18 jaar. Ook niet onder begeleiding van een volwassene. Kijk voor meer informatie op www.kijkwijzer.nl.


5. RESERVEREN
5.1 Kan ik tickets reserveren?
Ja, zowel via onze website als telefonisch. Om een reservering via de website te plaatsen, dien je een account te hebben. Heb je nog geen account dan maak je die eenvoudig aan. Vanaf het moment dat je account is geactiveerd, is het mogelijk tickets te reserveren. Kies bij de vierde stap in het reserveer- en aankoopproces de betaaloptie 'Betalen aan de kassa'. Om de reservering te voltooien, dien je akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en het privacystatement. Voor reserveren brengen wij geen extra kosten in rekening. Voor het telefonisch reserveren neem je contact met ons op via 0512 543 806.

5.2 Kan ik mijn reservering annuleren?
Ja, dat is mogelijk. Log in binnen je account en ga naar het tabblad 'Mijn reserveringen / aankopen'. Vervolgens klik je op het potlood pictogram om je voorstelling te wijzigen. Kies vervolgens de optie 'Annuleer deze voorstelling'. 

5.3 Ik heb geen reserveringsbevestiging ontvangen?
Het is mogelijk dat de bevestiging in de spambox terecht is gekomen.  Reserveringen zijn daarnaast ook altijd terug te vinden in je account. Log eenvoudig in via 'Inloggen' rechtsboven in het scherm. 

5.4 Is mijn reserveringsbevestiging ook mijn filmticket?
Nee. Je filmticket haal je af aan de hand van je reserveringsbevestiging. Dit kan aan de ticketkassa of de ticketzuil.

5.5 Tot wanneer kan ik uiterlijk mijn gereserveerde filmticket afhalen?
Gereserveerde tickets kunnen vanaf het moment van reserveren worden afgehaald tot uiterlijk een half uur voordat de voorstelling begint. Niet opgehaalde reserveringen worden in de vrije verkoop verkocht.


6. TICKETVERKOOP
6.1 Wat zijn de online betalingsmogelijkheden?
Bij de online tickets reken je af middels iDeal. Per transactie wordt er € 1,00 administratiekosten in rekening gebracht. Bij de online ticketverkoop is het is niet mogelijk om met Madiwdo-bonnen, de Biosbon en De Friese Bioscoopbon te betalen. Ook is het niet mogelijk om gebruik te maken van kortingsbonnen of -acties. In dat geval reken je bij de ticketkassa af.

6.2 Kan ik online met een Nationale Bioscoopbon betalen?
Ja. Dit kan binnen het aankoopproces. Klik op de optie 'Nationale Bioscoopbon verzilveren?' en vul vervolgens het 19 cijferig bioscoopbonnummer in. 

6.3 Waarom betaal ik een 3D-toeslag?
Het vertonen van 3D-films brengt extra kosten met zich mee. Om deze extra kosten te dekken, brengen wij een 3D-toeslag van € 2,00 per ticket in rekening.

6.4 Kan ik tickets online kopen?
Ja. Dit kan met en zonder account. Kies bij de derde stap van het aankoopproces de optie 'Gast (alleen direct betalen)' of 'Inloggen (reserveren en betalen)'. Bij de vierde stap selecteer je de optie iDeal en selecteer je de bank van je betaalpas in het dropdown menu. Klik vervolgens op 'Betalen'. Daarnaast dien je akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en het privacystatement. Voor het online bestellen van tickets worden er administratiekosten gerekend (€ 1,00 per transactie).

6.5 Kan ik gebruik maken van kortingsacties bij online ticketverkoop?
Nee, bij de online ticketverkoop is het alleen mogelijk om reguliere tickets te kopen of voor speciale voorstellingen. Wil je gebruik maken van (kortings)acties? Koop dan tickets aan de kassa bij ons in de bioscoop.

6.6 Wat kan ik doen als mijn online aankoop is mislukt en ik toch heb betaald?
Het is mogelijk dat de bevestiging van de online aankoop in de spambox terecht is gekomen.  Bestellingen zijn daarnaast ook altijd terug te vinden in je account. Log eenvoudig in middels 'Inloggen' rechtsboven bij ons op de website.

6.7 Wat moet ik doen als ik tickets heb gekocht voor de verkeerde film, dag of tijdstip?
Een aankoop kan in principe niet worden omgeruild. Alleen in uitzonderingsgevallen kan dit tot één uur voor aanvang van de voorstelling. Het ticket dien je aan de ticketkassa te tonen in verband met het retour boeken van het aangekochte ticket. Indien je tickets hebt gekocht aan de kassa dient de controlestrook nog aan het originele ticket zijn bevestigd. Bedragen worden enkel in tegoedbonnen of contanten uitbetaald.

6.8 Kan ik een aankoop annuleren?
Het is helaas niet mogelijk een aankoop te annuleren. Alleen in uitzonderingsgevallen kan dit tot één uur voor aanvang van de voorstelling. Het ticket dien je aan de ticketkassa te tonen voor het retour boeken. Indien je tickets hebt gekocht aan de kassa dient de controlestrook nog aan het originele ticket zijn bevestigd. Bedragen worden enkel in tegoedbonnen of contanten uitbetaald.


7. KORTINGEN
7.1 Ik ben ouder dan 65 jaar, ontvang ik bij jullie seniorenkorting?
Ja, wanneer je kunt aantonen dat je 65 jaar of ouder bent, ontvang je € 1,00 korting op je filmticket naar keuze. De korting is niet mogelijk bij speciale voorstellingen. Vanwege dit gereduceerde tarief zijn andere (kortings)acties niet van toepassing.

Heb je geen antwoord gekregen op je vraag? Neem dan contact met ons op via info@biosdrachten.nl of via 0512 543 806.