Meest gestelde vragen

1. ALGEMEEN
1.1 Dien ik een nieuw account aan te maken op de nieuwe website?
Ja, je oude account is niet meer actief op onze nieuwe website. Dit betekent dat je je opnieuw dient te registreren. Met je nieuwe account kun je direct tickets bestellen en reserveren. Ook is het mogelijk je te abonneren op onze nieuwsbrief. 
 
1.2 Hoe maak ik een account aan?

Dit is mogelijk middels de inlogknop rechtsboven of wanneer je een film wilt reserveren of tickets wilt bestellen. Nadat je het aantal tickets hebt opgegeven vul je bij 'Maak een nieuw account aan' je persoonlijke gegevens in. Wanneer je al een account hebt kun je inloggen via 'Inloggen met mijn account'.

1.3 Kan ik zelf mijn stoelen kiezen bij de online ticketverkoop of reserveren?
Nee, wij placeren onze bezoekers niet. Je mag zelf een plaats uitzoeken op moment dat je de bioscoopzaal betreedt.

1.4 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, kan ik die opnieuw instellen?
Dat kan. Bij 'Inloggen met mijn account' is het mogelijk om via 'Wachtwoord vergeten?' een e-mail naar je e-mailadres te laten versturen. In je mailbox ontvang je een reset mail om in je account te komen en het wachtwoord te wijzigen. 

1.5 Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Dat kan. Om je wachtwoord te kunnen wijzigen, dien je ingelogd te zijn in je account. Wanneer je ingelogd bent, kun je bij 'Mijn account' bij het tabblad 'Mijn gegevens' je wachtwoord opnieuw instellen.

1.6 Ik heb een volle stempelkaart, hoelang en voor welke voorstellingen is die geldig?
Een volle stempelkaart is een dag na afstempelen een half jaar geldig en is in te leveren bij een reguliere film naar keuze. Voor 3D-films geldt een toeslag van € 2,00 per ticket. Een volle kaart is niet in te leveren bij speciale voorstellingen en is niet geldig in combinatie met andere acties en kortingen.

1.7 Waarom is een volle stempelkaart niet in te leveren bij een Vroege Vogel voorstelling?
Bij onze Vroege Vogel voorstellingen rekenen wij een actietarief van € 6,50 per ticket. Omdat je 's ochtends profiteert van korting is het inleveren van een volle kaart niet mogelijk.

1.8 Waarom worden stempels niet overgezet op andere kaarten?
Door niet over te stempelen proberen wij onze bezoekers te motiveren hun stempelkaart mee te nemen. 


2. BIOSCOOPBONNEN,FILMBONNEN EN VOUCHERS
2.1 Kan ik mijn BioscoopCadeau inleveren bij De Bios Drachten?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. BioscoopCadeau is de cadeaukaart van het bioscoopconcern Pathé. Deze bon is enkel in te leveren bij locaties van Pathé en de daarbij aangesloten bioscopen. Kijk voor meer informatie en de aangesloten bioscopen op www.bioscoopcadeau.nl.

2.2 Kan ik mijn VVV cadeaubon inleveren bij De Bios Drachten?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Kijk op www.vvvcadeaubonnen.nl voor de inleverpunten.

2.3 Ik heb een Madiwodo-bon gekregen, kan ik die bij jullie inleveren?
Ja. Een Madiwodo-bon is van maandag tot en met donderdag in te leveren bij een reguliere film naar keuze. Bij een 3D-film geldt een toeslag van € 2,00 per ticket.

2.4 Ik heb een filmbon gekregen voor een bepaalde film, mag ik die omruilen voor een andere film?
Nee. Filmbonnen zijn enkel in te leveren voor de specifieke film die op de bon staat vermeld.


3. FILMS EN PROGRAMMATIE
3.1 Wat is een Vroege Vogel voorstelling?
Een Vroege Vogel voorstelling is een ochtendvoorstelling die begint voor 12.00 uur. Bij een Vroege Vogel voorstelling profiteer je van korting en betaal je slechts € 6,50 per ticket (exclusief 3D-toeslag). De ochtendvoorstellingen worden elke zondag, op feestdagen en in vakanties ingepland. 

3.2 Vanaf wanneer is het nieuwe filmprogramma bekend?
Onze speelweek loopt van donderdag tot en met woensdag. Elke maandag wordt het nieuwe filmprogramma gemaakt en verschijnt vervolgens 's middags op onze website (na 15.00 uur). Vanaf dat moment is het mogelijk om voor die speelweek tickets te bestellen of te reserveren.

3.3 Hoelang draait een film?
Het filmprogramma wordt wekelijks gemaakt op basis van de bezoekerscijfers van de afgelopen speelweek en het nieuwe filmaanbod. Om die reden is het niet mogelijk om op voorhand aan te geven hoelang een film te zien is en in welke zalen.

3.4 Vertonen jullie films met of zonder pauze?
Alle films worden met pauze vertoond.


4. KIJKWIJZER
4.1 Wat betekenen de Kijkwijzeradviezen AL, 6, 9, 12 en 16?
Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een film schadelijk kan zijn voor kinderen. Kijkwijzer doet dat ten eerste met het geven van een leeftijdsaanduiding: alle leeftijden, 6 jaar, 9 jaar, 12 jaar en 16 jaar. Daarnaast zijn er de pictogrammen die de reden van het advies aanduiden: angst, discriminatie, drugs- en/of alcoholmisbruik, geweld, grof taalgebruik en seks.

4.2 Ik ben nog geen 16 jaar, maar mag ik onder begeleiding van een volwassene naar een 16 jaar en ouder gekeurde film?
Nee. Volgens de wet krijgen kinderen onder de 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Kijk voor meer informatie op www.kijkwijzer.nl.


5. RESERVEREN
5.1 Kan ik tickets reserveren?
Ja, zowel via onze website als telefonisch. Om online een reservering te kunnen plaatsen, dien je een account te hebben. Heb je nog geen account dan maak je die eenvoudig aan. Wanneer het account is geactiveerd, is het mogelijk een reservering te plaatsen. Kies bij 'Tickets bestellen of reserveren' de optie 'Reserveren (betalen aan ticketkassa)'. Om de reservering te plaatsen, ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Voor het reserveren brengen wij geen extra kosten in rekening. Voor het telefonisch reserveren neem je contact met ons op via 0512 543 806.

5.2 Kan ik mijn reservering annuleren?
Ja, dat is mogelijk. Om de reservering te kunnen annuleren, dien je ingelogd te zijn. Wanneer je bent ingelogd, zie je bij 'Mijn account' het overzicht van de reserveringen die je hebt geplaatst. Vervolgens kies je de optie 'Annuleer deze reservering'.

5.3 Ik heb geen reserveringsbevestiging ontvangen?
Het is mogelijk dat de bevestiging in de spambox terecht is gekomen.  Reserveringen zijn daarnaast ook altijd terug te vinden in je account. Log eenvoudig in via 'Inloggen' rechtsboven in het scherm. 

5.4 Is mijn reserveringsbevestiging ook mijn filmticket?
Nee. De bevestigingsmail van de reservering dien je bij de ticketkassa om te wisselen voor een geldig filmticket.

5.5 Tot wanneer kan ik uiterlijk mijn gereserveerde tickets afhalen?
Gereserveerde tickets kunnen vanaf het moment van reserveren worden afgehaald tot uiterlijk een half uur voordat het zaalprogramma begint. Niet opgehaalde reserveringen worden verkocht in de vrije verkoop.


6. TICKETVERKOOP
6.1 Wat zijn de online betalingsmogelijkheden?
Bij de online tickets reken je af middels iDeal. Per transactie wordt er € 0,45 transactiekosten in rekening gebracht. Bij de online ticketverkoop is het is niet mogelijk om  met Madiwdo-bonnen, De Nationale Bioscoopbon en De Friese Bioscoopbon te betalen. 

6.2 Waarom betaal ik een 3D-toeslag?
Het vertonen van 3D-films brengt extra kosten met zich mee. Om deze extra kosten te dekken, brengen wij een 3D-toeslag van € 2,00 per ticket in rekening.

6.3 Kan ik tickets online kopen?
Ja. Om tickets via de website te kopen, dien je een account te hebben. Heb je nog geen account dan maak je die heel eenvoudig aan via 'Maak een nieuw account aan'. Wanneer het account is geactiveerd, is het mogelijk een bestelling te plaatsen. Kies bij 'Tickets bestellen of reserveren' de optie 'Direct bestellen via iDeal (€ 0,45 transactiekosten per transactie)' en selecteer de bank van je betaalpas. Om in het betaalscherm te komen, ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Voor het online bestellen van tickets worden er transactiekosten gerekend (€ 0,45 per transactie).

6.4 Kan ik gebruik maken van kortingsacties bij online ticketverkoop?
Nee, bij de online ticketverkoop is het alleen mogelijk om normale tickets (zonder korting) te kopen en voor speciale voorstellingen. Bij de online verkoop kun je geen gebruik maken van kortingsacties (waaronder de kindercombi) en de voordeelpas. In die gevallen koop je de tickets aan de ticketkassa bij ons in de bioscoop.

6.5 Wat kan ik doen als mijn online aankoop is mislukt en ik toch heb betaald?
Het is mogelijk dat de bevestiging van de online aankoop in de spambox terecht is gekomen.  Bestellingen zijn daarnaast ook altijd terug te vinden in je account. Log eenvoudig in middels 'Inloggen' rechtsboven in het scherm.

6.6 Wat moet ik doen als ik tickets heb gekocht voor de verkeerde film, dag of tijdstip?
Een aankoop kan in principe niet worden omgeruild. Alleen in uitzonderingsgevallen kan dit tot één uur voor aanvang van de voorstelling. Het ticket dien je aan de ticketkassa te tonen in verband met het retour boeken van het ticket. Indien je tickets hebt afgehaald, moet de controlestrook nog zijn bevestigd aan het originele ticket. Bedragen worden enkel in tegoedbonnen of contanten uitbetaald.

6.7 Kan ik een aankoop annuleren?
Het is helaas niet mogelijk een aankoop te annuleren. Alleen in uitzonderingsgevallen kan dit tot één uur voor aanvang van de voorstelling. Het ticket dien je aan de ticketkassa te tonen voor het retour boeken. Indien je tickets hebt afgehaald, moet de scheurstrook nog zijn bevestigd aan het originele ticket. Bedragen worden enkel in tegoedbonnen of contanten uitbetaald.


7. KORTINGEN
7.1 Krijg ik korting met mijn CJP-pas?
Ja. Op vertoon van je CJP-pas ontvang je, van maandag t/m vrijdagmiddag, € 1,00 korting op een regulier filmticket naar keuze. De korting geldt niet in schoolvakanties en feestdagen en is niet mogelijk bij speciale voorstellingen. Vanwege dit gereduceerde tarief zijn andere acties en kortingen op dit bedrag niet van toepassing. De CJP-pas is persoonsgebonden.

7.2 Krijg ik korting met mijn BankGiro Loterij VIP-kaart?
Ja. Op vertoon van je BankGiro Loterij VIP-kaart ontvang je, van maandag t/m vrijdagmiddag, € 1,00 korting op een regulier filmticket naar keuze. De korting geldt niet in schoolvakanties en is niet mogelijk bij speciale voorstellingen. Vanwege dit gereduceerde tarief zijn andere acties en kortingen op dit bedrag niet van toepassing. De BankGiro Loterij VIP-kaart is persoonsgebonden.

7.3 Ik ben ouder dan 65 jaar, ontvang ik bij jullie seniorenkorting?
Ja, wanneer je kunt aantonen dat je 65 jaar of ouder bent, ontvang je € 1,00 korting op je filmticket naar keuze. De korting is niet mogelijk bij speciale voorstellingen. Vanwege dit gereduceerde tarief zijn andere acties en kortingen op dit bedrag niet van toepassing.

Heb je geen antwoord gekregen op je vraag? Neem dan contact met ons op via info@biosdrachten.nlof via 0512 543 806.

 

Bezig met laden